YABER  – Takuu / RMA ja toimitusasiakirjat

Muita tuotemerkkejä koskevat ehdot löytyvät täältä.

 

Takuu myönnetään Cenor Finland OY:n toimittamiin tuotteisiin.

Viallisten tuotteiden palautus tapahtuu sopimuksen mukaan ja RMA-osion mukaisesti.

Takuu

Takuuaika alkaa ostotodistuksessa mainitusta ostopäivästä ja päättyy 24 kuukauden kuluttua.

Jos tarvitset huoltoa, mutta olet kadottanut ostokuittisi tai jos jälleenmyyjä on Cenorille tuntematon (esim. myyjä verkkohuutokauppasivustolla), takuuajan katsotaan alkaneen kolmen kuukauden kuluttua tuotteeseen ilmoitetusta valmistuspäivästä tai joka voidaan johtaa sarjanumerosta.

Jos tarvitset huoltoa tuotteille, joilla ei ole valmistuspäivää tai sarjanumeroa tuotteessa, vaaditaan voimassa oleva ostotosite.

Jos korjaaminen ei ole mahdollista, Cenor voi korvata tuotteen uudella tai kunnostetulla tuotteella, jolla on samanlaiset ominaisuudet.

Korjauksen tai vaihdon jälkeen takuuaika jatkuu alkuperäisestä ostopäivästä.

RMA/DOA

Palautuksen edellytyksenä on Cenorin hyväksymä RMA-numero. RMA-numero on voimassa 14 päivää ja kattaa vain aiemmin sovitut tuotteet.

Saatuasi RMA-numeron Cenor-myyjältäsi tai osoitteesta rma@cenor.se, Cenor lähettää sähköpostilla palautuslomakkeen, joka sisältää hyväksytyt tuotteet.

Tämä palautuslomake tulee sisällyttää palautettavaan lähetykseen.

Mikäli sovitusta poikkeaa, Cenor varaa oikeuden kieltäytyä palautuksesta, mikä voi johtaa palautuksen palauttamiseen asiakkaan kustannuksella.

Lähetys on palautettava aiemmin sovittuun palautusosoitteeseen.

Kun olemme vastaanottaneet palautuksen, lähetämme korvaavan tuotteen tai hyvitämme palautetun tuotteen 3 arkipäivän kuluessa.

Toimitusvirhe

Toimitusvirheitä koskevat reklamaatiot on toimitettava Cenorille seitsemän kalenteripäivän kuluessa vastaanottamisesta.

Jos reklamaatiota ei tehdä 7 kalenteripäivän kuluessa, toimitus katsotaan oikein toimitetuksi.

Korvausvaatimus kuljetusvahingoista

Kun vastaanotat toimituksen Cenorilta, on huomioitava seuraavat asiat:

  • Näkyviä vaurioita pakkauksessa, tämä tulee ilmoittaa kuljettajalle. Lähetysasiakirjassa/PDA:ssa tulee mainita, että lähetys on “vastaanotettu vauriovarauksella”.
  • Pakkauksesta purkaminen on suoritettava välittömästi pakkauksen vaurioiden havaitsemisen jälkeen, jotta voidaan tarkistaa, onko tuote vaurioitunut vai ei. Jos tavaraa purettaessa havaitaan vaurioita, tulee asiakkaan ottaa viipymättä yhteyttä Cenoriin.
  • Vaurioitunut tuote voidaan lähettää takaisin Cenorille kun RMA-numero on saatu.

Palautusosoite:

Cenor Logistics AB
Skrittvägen 4
567 92 Vaggeryd
Sverige – Ruotsi

Kuluttajatiedot
Mikäli tuote on viallinen, on asiakkaan otettava yhteyttä tavaran ostopaikkaan kuluttajaostolakiin sovellettavien säännösten mukaisesti.

Takuu / RMA ja toimitusohjeet

Takuu myönnetään Cenor Finland Oy:n toimittamiin tuotteisiin.
Vialliset tuotteet palautetaan sopimuksella ja RMA-ohjeen mukaisesti.

RMA
Palautuksen edellytyksenä on Cenorin antama hyväksytty RMA-numero. RMA-numero on voimassa 14 päivää ja kattaa vain ennalta sovitut tuotteet.
Saatuasi RMA-numeron Cenor-myyjältäsi tai osoitteesta service@cenor.fi, Cenor lähettää sähköpostilla palautuslomakkeen, josta ilmenee hyväksytyt tuotteet.
Tämä ilmoitus on liitettävä palautettavaan lähetykseen.
Jos sovitusta on poikkeamia, Cenor pidättää oikeuden kieltäytyä palautuksesta, mikä voi johtaa lähetyksen palauttamiseen asiakkaan kustannuksella.
Lähetys on palautettava ennalta sovittuun palautusosoitteeseen.

Toimitusvirheet
Reklamaatiot toimitusvirheistä täytyy lähettää Cenorille seitsemän kalenteripäivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta.
Jos huomautusta ei tehdä seitsemän kalenteripäivän kuluessa, toimitus katsotaan toimitetuksi oikein.

Kuljetusvahinkoja koskevat valitukset
Cenorilta toimitettua lähetystä koskevissa kuljetusvahinkotapauksissa on noudatettava seuraavaa ohjeistusta:

  • Mikäli pakkaus on vaurioitunut selvästi, on tästä huomautettava kuljettajalle lähetystä vastaanotettaessa. Rahtiasiakirjassa/pda:ssa on mainittava, että “lähetys vastaanotettiin varauksella vahinkojen varalta”.
  • Pakkauksen purkaminen on tehtävä välittömästi sen jälkeen, kun lähetys on vastaanotettu, jotta voidaan tarkistaa, onko tuote vaurioitunut vai ei. Jos tavaroita purettaessa ilmenee vahinko, on asiakkaan otettava viipymättä yhteyttä Cenoriin.
  • Vaurioitunut tuote voidaan palauttaa Cenorille RMA-numeroa vastaan.

Vaurioitumattomien tuotteiden palautus
Tuotteet voidaan palauttaa vain sopimuksen ja hyväksytyn RMA-numeron mukaisesti.
Tuotteiden on oltava vahingoittumattomia ja täysin myyntikuntoisia. Pakkauksen on oltava ehjä ja alkuperäisessä kunnossa. Pakkauksessa ei saa olla hintalappuja ja/tai
hälytysmerkintöjä tai niiden jälkiä. Mikäli edellä mainitut ehdot ei täyty, Cenor pidättää oikeuden kieltäytyä palautuksesta.
Tuotteet hyvitetään ostetulla hinnalla miinus 20%, ellei toisin ole sovittu. Tuotteet palautetaan Cenorille asiakkaan omalla kustannuksella. Tuotteita, jotka ovat vanhentuneet tai jotka ovat poistumassa Cenorin valikoimasta, ei hyväksytä palautettavaksi.

Palautusosoite:

Cenor Logistics AB
Skrittvägen 4
567 92 Vaggeryd
Ruotsi

Kuluttajatiedot
Mikäli tuote on viallinen, on asiakkaan otettava yhteyttä tavaran ostopaikkaan kuluttajaostolakiin sovellettavien säännösten mukaisesti.